skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


بیماری آسم , عوامل موثر و دارو های آن

 

بیماری آسم در کشور رو به توسعه ی ما نام آشناییست , بخصوص در شهر های آلوده و پر گرد و خاک . در این مطلب با هم مروری داریم به بیماری آسم و داروهای موثر برای بهبود آن .

 

در بیماری آسم مسیرهای هوا در بدن فرد مورد تاثیر قرار می گیرند و دیواره های مجاری تنفسی نازک شده و دچار تورم می شوند.

به علاوه تنفس برای فرد مورد نظر سخت شده و دچار تنگی نفس می شود. بیماران آسمی ممکن است هر آن دچار حمله شوند. در حمله های آسم دو عضله در سیستم تنفسی منقبض شده و و مسیر هوا را باریک می کند.

با کم شدن جریان هوا در مجاری تنفسی التهاب مجاری بیشتر شده در نتیجه مجاری هوا باز هم باریک تر می شوند,  دردسر هنوز هم ادامه دارد. ترشح مخاط در این مجاری سبب نازک تر شدن آن ها و سخت تر شدن تنفس می شود.

ابتلا به آسم در تمامی افراد رخ نمی دهد. آسم یک نوع آلرژی و وابسته به شرایط است.

مواردی مثل آلودگی هوا، آلرژن های موجود در هوا، عفونت های تنفسی مثل سرماخوردگی یا هوای سرد و حتی برخی داروها یا چرخه ی قاعدگی زنان یا ناراحتی های روحی و استرس و بیماری ریفلاکس مری و معده و مورادی از این قبیل خطر ابتلا به آسم را بالا می برند.

برخی افراد تحت شرایط خاص حملات آسم را تجربه می کنند و برخی نه.

محققان معتقدند عواملی باعث ایجاد استعداد بیماری در بعضی افراد می شود. مواردی مثل زمینه ی ژنتیکی، سیگار کشیدن، چاقی، مادران سیگاری که در دوران بارداری سیگار می کشیدند، آلودگی پایدار هوا و قرار گرفتن در معرض آلودگی های صنعتی باعث ایجاد این بیماری است.

آسم دردسر های زیادی برای شما خواهد داشت. حملات آسم هیچگاه قابل پیش بینی نیست و می تواند منجر به بستری شدن های طولانی مدت شما در بیمارستان شود. برای درمان این بیماری و گاها استفاده از دارو درمانی استفاده می شود. داروها معمولا بر اساس سن، جنسیت، سابقه ی بیماری، وراثت و موارد این چنینی تجویز می شوند.

داروهای این بیماری به دو دسته تقسیم می شوند. یکی داروهایی با تاثیر فوری برای مواقع اورژانسی و دیگری داروهای طولانی مدت برای درمان کلیت علائم آسم.

 
astema

داروها 

داروهایی که تاثیر سریع دارند در مواقع حمله راه مجاری تنفسی را به سرعت باز می کنند برای مثال اسپری سالبوتامول که به وسیله ی آن سریع باید مجاری تنفسی باز شده و بیمار قادر به تنفس باشد.

دسته ی دوم داروهایی هستند که باعث جلوگیری از حمله ی آسم می شوند. مانند داروهای کورتون، انوع داروهای خوراکی گشاد کننده برونش و اسپری های ترکیبی که اگر درست مصرف شوند، کم عارضه ترین انواع داروها می باشند.

برخی فکر می کنند اسپری ها اعتیاد اور بوده و بیمار به آن ها وابسته می شود اما این حرف درست نیست و اسپری ها هیچ ماده ی اعتیاد آوری در خود ندارند..

در ادامه شما را با برخی دارو های رایج برای بیماری آسم که در سن کودکی به سر می برند  و کاربرد آن ها آشنا می کنیم.

داروی اکسپکتورانت برای رقیق کردن خلط

داروی گشادکننده نایژه برای باز کردن مجاری هوایی

داروی‌ کورتیزونی‌ داخل‌ رگی‌ جهت کاهش واکنش بدن استفاده می شود و در مواقع اورژانسی مستعمل است

استنشاق‌ داروی‌ کورتیزونی‌ با دستگاه‌ ریزقطره‌ ساز، استنشاق این دارو جهت کم کردن عوارض نوع خوراکی این دارو است.

آنتی هیستامین (کرومولین‌ سدیم‌ یا ندوکرومیل) این دارو نیز در مواقع اورژانسی استفاده می شود.

هنگام حملات آسم لازم است مصرف دارو ها را از سر گرفته و میزان فعالیت خود را کم کنید. درصورتی که ورزش سنگین داشته باشید یا دچار هر نوع فشار یا حمله ی ناگهانی شوید ممکن است باز دچار حملات آسم شوید.

بیماری آسم در کودکی اغلب قابل درمان است اما در بزرگسالی هیچگاه بیمار را رها نمی کند. این بیماری البته می تواند کاملا کنترل شود. لازم است موارد تشدید کننده بیماری را بشناسید و از آن ها دوری کنید. برای مثال از آلودگی هوا یا آلودگی های صنعتی یا تنش و استرس و یا آلرژن هایی که بدن شما به شخصه به آن ها حساسند باید دوری کنید.

این بیماری معمولا در بزرگسالان درمان ندارد و بیمار همیشه باید با این بیماری خودش را وقف بدهد. آسم بیماری مهلکی نیست اما تمام زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماران آسمی تمام فعالیت هایشان را باید با این بیماری هماهنگ کنند و کارهایی که بیماری را تشدید می کند انجام ندهند.

معرفی یکی از داروهای آسم در همین رابطه : سیمبیکورت symbicort

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 2 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top