skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


مقاله علمی دستگاه میکرودرم ابریژن_ دکتر نادر بهروان_ Microdermabrasion machine

btnmicrodermabrezhen8   anatomipost8  botox8  micropigmentation8  nakhon8   piri post8   sunscreen8  zayeat post8   micronideling8 mesotrapy8   handfoot8    leser8 

 

 

دستگاه میکرودرم ابریژن

 

دستگاه میکرودرم ابریژن برای لایه برداری، جوانسازی، شادابی، روشنی، رفع چین و چروک پوست تمام نقاط بدن مثل صورت، گردن، سینه، شکم، پشت، دست و پا به کار می رود.

لایه برداری با دستگاه میکرودرم ابریژن برای تمام تیپ های پوستی چرب، خشک، مختلط از گرید یک تا شش برای بانوان و آقایان قابل انجام بوده و نتایج موثر و مطلوبی دارد.

لایه برداری با دستگاه میکرودرم ابریژن ساده، بی خطر، کم عارضه و کم هزینه است. لایه برداری با دستگاه میکرودرم ابریژن باعث تحریک کلاژن سازی، بازسازی و جوانی پوست می شود. نتایج آن به مراتب بهتر از لیزر بوده ضمن آنکه هزینه آن بسیار کمتر از لیزر می باشد.

 

   سه نوع دستگاه میکرودرم ابریژن وجود دارد :

 

 1 _دستگاه میکرودرم ابریژن کریستالی که با پودر اکسید آلومینوم کار میکند.

2_ دستگاه میکرودرم ابریژن دیاموندی یا الماسی که بدون پودر کار میکند.

3 _ دستگاه میکرودرم ابریژن موئی که بدون پودر کار میکند.

 

به دستگاه میکرودرم ابریژنهای غیر کریستالی Crystal – free MDA    گفته میشود.  

 

دستگاه میکرودرم ابریژن دیاموندی یا الماسی دارای یک سر الماسه میباشد که در نوک آن الماسهای خرد شده قرار دارد. سر الماسه آنها بر حسب میزان ریزی و درشتی ( صافی یا زبری ) به درجات مختلف تقسیم بندی میشود. با هندپیس های سر الماسه فقط میتوان مشکلات کوچک و خیلی سطحی پوست را بر طرف نمود. با آن نمیتوان مشکلات بزرگتر مثل اسکارها و لکهای بزرگ را بر طرف نمود. در این نوع پس از هر بار استفاده سر الماسه استریل میگردد.

 

 

 


 

 دو نوع دستگاه میکرودرم ابریژن دیاموندی

 

 


 

انواع هندپیس های دستگاه میکرودرم ابریژن دیاموندی

 

     دستگاه میکرودرم ابریژن کریستالی دارای دو مخزن میباشد. یک مخزن دارای پودر اکسید آلومینیوم استفاده نشده ( مخزن انبار یا مخزن تمیز ) و یک مخزن حاوی پودر اکسید آلومینیوم استفاده شده بعلاوه لایه های پوست برداشته شده و سلولهای مرده ( مخزن ذباله یا مخزن کثیف ). دستگاه میکرودرم دارای دو لوله میباشد. یک لوله توسط فشار هوا پودر اکسید آلومینیوم را از مخزن تمیز به سر هندپیس آورده و با فشار تنظیم شده ای روی سطح پوست میپاشد و تراش و سایش سطحی در لایه های فوقانی اپیدرم ایجاد میکند. ، لوله دیگر همزمان پس از عملیات سایش و لایه برداری ، پودر اکسید آلومینیوم استفاده شده بعلاوه سلولهای مرده وآسیب دیده ولایه های برداشته شده پوست را از سر هندپیس با مکش دقیق و کنترل شده ، به مخزن دیگر دستگاه ( مخزن ذباله یا مخزن کثیف ) میبرد. عمل پاشیدن پودر اکسید آلومینیوم تمیز و مكش پودر اکسید آلومینیوم کثیف همراه با سلولهای مرده و ضایعات هر دو همزمان در سر هندپیس روی پوست بیمار انجام میگیرد.

 

     عمل اسپري كردن وپاشیدن پودراکسید آلومینیوم تمیز ومكش پودر اکسید آلومینیوم کثیف همراه با سلولهای مرده و ضایعات هر کدام توسط یک پمپ جداگانه تعبیه شده در دستگاه صورت ميگيرد، كه توسط دو لوله جداگانه به قسمت سر هندپیس متصل هستند.

 

     در سر هندپیس دستگاه یک سری کوچک بنام کپ ( or plastic tip cap ) وجود دارد که به لحاظ بهداشتی برای هر بیمار اختصاصی است.هنگامیکه سر هندپیس به پوست تماس مییابد توسط نیروی مکش دستگاه به آن میچسبد و با حرکت دادن سر هندپیس روی پوست عمل سایش و لایه برداری از روی پوست انجام میشود. باید توجه داشت که اگر هندپیس را در یک مسیر دو یا سه بار حرکت دهیم عمل لایه برداری دو یا سه بار انجام میشود.

 

     توجه به این نکته ضروریست که در میکرودرم ابریشن های کریستالی تماسی اگر سر هندپیس را بطور ثابت روی پوست تماس دهیم و آنرا حرکت ندهیم عمل سایش و لایه برداری مرتبا تا وقتی هند پیس در تماس با پوست است انجام میشود و پوست زخمی شده به خونریزی میافتد. پس ثابت نگهداشتن هندپیس در تماس با پوست توصیه نمیشود. ولی در میکرو درم ابریشن های غیر کریستالی یا دیاموندی چنین نیست. در نوع میکرودرم ابریشن های دیاموندی با حرکت هندپیس لایه برداری انجام میشود ، با ثابت نگهداشتن هندپیس درتماس با پوست لایه برداری انجام نمیشود.

 

     هنگامیکه هند پیس دستگاه روی پوست قرار میگیرد ایجاد خلاء نموده و پودر اکسد آلومینیوم از مخزن تمیز بطرف سر هندپیس جریان یافته و از آنجا بطرف مخزن کثیف جریان مییابد.به این سیستم Closed loop vacuum system   میگویند.

     میکرودرم ابریژن کریستالی در مناطقی که میزان رطوبت محلی بالاست بویژه اگر در آن منفذ یا درزی باشد بعلت تراکم و سفت شدن کریستاها دچار گرفتگی و گیر کردن لوله ها میشود. در این صورت میتوان جای لوله های رفت و برگشت را عوض کرده تا گیر آن برطرف شود. پس از رفع گیر لوله ها را در جای اصلی خود قرارمیدهیم.

 

 

 

 

دونوع دستگاه میکرودرم ابرژن کریستالی

 

     پودر اکسید آلومینیوم (  Al2O3 )

     پودر اکسید آلومینیوم (  Al2O3 ) برای سایش و لایه برداری پوست بسیار مناسب است زیرا غیر محلول در آب ، سفت و سخت ، دارای اشکال نامنظم و چند وجهی و دارای لبه های تیز است وسایش خوبی ایجاد میکند. ذرات این پودر قطر متوسط یکصد میکرونی داشته و بعلت داشتن نقطه ذوب بالا ( 2000 درجه سانتیگراد ) قابل استریل کردن میباشد. برای لایه برداریهای سطحی نیازی به استریل کردن پودر نمیباشد ولی برای لایه برداریهای عمیق تر استریل کردن پودر توصیه میشود. ابن پودر از سطح پوست حتی اگر پوست زخمی شود جذب نمیشود. در آب و حلال های آلی حل نشده و درصورت خوردن مسمومیت ایجاد نمیکند. و اگر در چشم ریخته شود جذب نشده و بعنوان جسم خارجی به ملتحمه و قرنیه آسیب میرساند.

کریستاهای دیگری که میتوان بجای کریستالهای اکسید آلومینیوم  بکار برد عبارتند از کریستالهای

Sodium chloride , sodium bicarbonate , magnesium oxide

در پایان انتظار دارم با توجه به گستردگی علم و تحقیقات ، لحظه به لحظه ای

اساتید ، محققان ، دانش پژوهان و دانشجویان محترم

اینجانب را از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود محروم نفرمایند.

در این رابطه میتوانند با تلفن های زیر اینجانب را راهنمائی فرمایند.

از راهنمائی تمام عزیزان کمال سپاس را دارم.

 

دکتر نادر بهروان

  مشاوره و ویزیت رایگان

تلفن: 06 - 05 41 66 88 021

همراه: 6000 600 0935

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه زندیه، پلاک 2

 

 

 

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 6 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top