skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


20 فرمان برای ضد آفتاب ها

  20  فرمان برای ضد آفتاب ها

 

 

توصیه های مهم برای ضد آفتاب ها

 

1 - ضد آفتاب ها در 9 شکل دارویی عرضه می شوند  که عبارتند از : لوسیون ، کرم ،روغن ، استیک ، پماد ، ژل ، مایع ، اسپری ، و پد . برای انتخاب نوع فرآورده نیز بهتراست حتما نظر پزشک یا دارو ساز را جویا شوید .

 

2 – همه ضد آفتاب ها یکسان نیستند ، محصولی که انتخاب می کنید باید وسیع الطیف باشد و SPF آن نیز کمتر از 15 نباشد . ضد آفتاب های وسیع الطیف، هم در برابر پرتوهای فرابنفش نوع A   و هم در برابر نوع B   محافظت ایجاد می کنند .

 

3 – بعضی از ضد آفتاب ها دارای مواد معطر ، رنگی ، نگهدارنده یا دیگر اجزایی هستند که ممکن است برای بعضی از افراد حساسیت پوستی ایجاد کند . چنانچه سابقه هر نوع حساسیت یا آلرژی ( دارویی ، فصلی ، غذایی و ... ) را دارید ، حتما قبل از استفاده از ضد آفتاب با پزشک خود مشورت کنید . برچسب و دفترچه راهنمای محصولات را با دقت بخوانید . اگر پوستتان حساس است ، ضد آفتابی بخرید که مواد حساسیت زای این چنینی نداشته باشد یا به طور مشخص برای پوست های حساس تهیه شده باشد .

 

4 - نوزادان زیر 6 ماه نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرند و استفاده از ضد آفتاب برای انها توصیه نمی شود چون احتمال بروز عوامل جانبی برای آنها بیشتر از دیگر گروههای سنی است . برای کودکان بالاتر از 6 ماه نیز بهتر است از اصل پرهیز از مواجهه مستقیم یا کمترین مواجهه با نور خورشید پیروی شود . برای کودکان باید از ضد آفتاب های دارای SPF حداقل 15 استفاده شود . لوسیون بهترین نوع فرآورده دارویی برای این دسته است . باید از استفاده ضد آفتاب های الکلی برای کودکان پرهیز شود چون موجب بروز حساسیت می شود .

 

5 - بررسی ها نشان داده سالمندانی که مدت زمان کمی در معرض آفتاب قرار می گیرند و از ضد آفتاب نیز استفاده می کنند در خطر کمبود ویتامین D قرار می گیرند . اگرچه این یک اصل اثبات شده نیست اما بهتر است این گروه سنی در برنامه غذایی خود از غذاهای حاوی این ویتامین ( شیر غنی شده و ماهی ) بیشتر استفاده کنند . حتی در صورت صلاحدید پزشک استفاده از مکمل های دارویی ویتامین D نیز قابل استفاده است .

 

6 - اینکه آیا زنان باردار می توانند از ضد آفتاب استفاده کنند یا نه ، هنوز جای بحث دارد.تا کنون هیچ گونه تحقیقی در رابطه با تاثیر ضد آفتاب بر سلامت جنین صورت نگرفته است .

 

7 – در مورد تاثیر ضد آفتاب بر شیر دهی نیز باید گفت که تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر مشکل آفرینی ضد آفتاب در شیر خوارانی که مادرشان از این محصولات استفاده می کنند ، عرضه نشده است .

 

8 – ضد آفتاب هم مثل هر ماده شیمیایی دیگر می تواند موجب تداخلات دارویی و دیگرمشکلات پزشکی شود . چنانچه از هر نوع داروی خاصی ( تزریقی ، خوراکی یا جلدی )استفاده می کنید ، قبل از شروع به مصرف ضد آفتابب با پزشک خود مشورت کنید . چنانچه دچار مشکلات پوستی هستید ، باید با نظر پزشک از ضد آفتاب استفاده کنید .

 

9 – کسانی که در ارتفاعات یا در برف ، مناطق نزدیک دریا یا شن زار مشغول فعالیت هستند ، بیشتر در معرض خطر پرتوهای فرا بنفش قرار دارند . این افراد باید از ضد آفتاب های وسیع الطیف با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنند . فعالیت هایی که با تعریق زیاد توام است موجب از بین رفتن سریع تر ضد آفتاب می شود . ضد آفتابی که این افراد استفاده می کنند باید نسبت به آب نیز مقاوم باشد .

 

10 - برای پوست خشک ، لوسیون یا کرم ضد آفتاب مناسب تر است . اگر پوست چرب باشد ، ضد آفتاب هایی که ماده زمینه شان الکل یا ژل باشد توصیه می شود . هرگز برای پوست های ملتهب یا دچار اگزما از انواع الکلی استفاده نکنید .

 

11 - ضد آفتاب باید به شکل یکنواخت و با ضخامت کافی روی تمام قسمت هایی که در معرض آفتاب هستند پخش شود . لب هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

12 – ضد آفتاب نباید به هیچ میزان با چشم تماس پیدا کند .

 

13 - ضد آفتاب های حاوی اسید آمینوبنزوئیک ، لیسادیمات ، پادیمات و روکسادیمات باید یک ساعت قبل از خروج از منزل استفاده شوند . دیگر ضد آفتاب ها را باید نیم ساعت قبلروی بدن مالید . ضد آفتاب های مربوط به لب را باید 45 دقیقه تا 1 ساعت قبل به کار برد.

 

14 - ضد آفتاب باید هر دوساعت یک بار تجدید شود ، به خصوص بعد از شنا و تعریق زیاد . ضد آفتاب مربوط به لب باید هر یک ساعت یک بار تجدید شود . بعد از خوردن و آشامیدن نیز باید ضد آفتاب لب را تجدید کرد .

 

15 - بعضی از ضد آفتاب ها حاوی الکل هستند و به آسانی مشتعل می شوند . این نوع محصولات نباید در معرض گرما ، شعله آتش یا سیگار روشن قرار بگیرند .

 

16 - چنانچه به دنبال استعمال ضد آفتاب دچار حساسیت یا بثورات پوستی شدید ، مصرف آن را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید .

 

17 - مراقب باشید ضد آفتاب روی لباس تان نریزد . بعضی از انواع ضد آفتاب موجب از بین رفتن رنگ لباس یا یا لک شدن آن می شوند .

 

18 - ضد آفتابی که می خرید باید حتما نسبت به آب مقاوم باشد . این نوع محصولات در برابر شستشو و تعریق زیاد ، مقاومند . البته هیچ ضد آفتابی به طور کامل در برابر آب مقاوم _ یا به اصطلاح واتر پروف _ نیست و هر محصولی در تماس با آب کم یا زیاد از

بین می رود .

 

19 - یادتان باشد شرکت های سازنده اجازه ندارند روی محصولات خود از عبارات ( SUN BLOCK بلوک کننده نور خورشید ) یا ( ALL DAY تمام روز ) استفاده کنند . چون هیچ ضد آفتابی نمی تواند در عمل تمام پرتوهای فرابنفش را بلوک کند و از طرف دیگر هیچ ضد آفتابی نمی تواند تمام روز را در برابر نور خورشید دوام بیاورد .

 

20 - بسیاری از لوسیون ها و روغن هایی که هنگام بنزه کردن مورد استفاده قرار می گیرند،حاوی مواد ضد آفتاب نیستند وحق ندارند روی محصول خود عبارت SUN SCREEN   ضد آفتاب را قید کنند .

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 7 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top