skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


موارد جلوگیری از اگزما

توصیه‌هایی برای جلوگیری از اگزما

اگر آلرژی دارید یا دچار سرماخوردگی بهاری هستید یا پوست‌تان خشک و بیش از حد حساس است؛ احتمالا با اگزما نیز دست و پنجه نرم می‌کنید.

اگر آلرژی دارید یا دچار سرماخوردگی بهاری هستید یا پوست‌تان خشک و بیش از حد حساس است؛ احتمالا با اگزما نیز دست و پنجه نرم می‌کنید. جوش‌های خشک و قرمز که بسیار خارش دارد، وجه مشخصه‌ی این بیماری است. در اینجا به دستورالعمل‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آنها می‌توانید با اگزما مقابله کنید.
۱۰ نوع اگزما وجود دارد اما اگزمای آتوپی (التهاب آلرژی پوست) بیش از بقیه شایع است.
به گفته‌ی دکتر کریستین لیفرمن، استاد دانشگاه مدرسه پزشکی مایو در روچستر جوش‌های اگزما نوعاً قرمز رنگ است و به شکل ورم موضعی یا دمل در صورت و گردن و ابرو و زانو ظاهر می‌شود، اما ممکن است به پاها و دست‌ها و یا کل بدن هم سرایت کند.

 

پدیده‌ای دایره‌وار؟
نشانه‌های اگزما می‌آیند و می‌روند. یک روز پوست شما شاید خوب باشد و روز دیگر نه. قرمزی‌های جوش‌مانندی در بدن‌تان ببینید. صابون‌ها و لوازم پاک‌کننده خانگی نامناسب و هوای خشک‌کننده پوست مثل گرمای ناگهانی آخر پاییز و اول زمستان، لباس زیر و احتمال استرس از جمله عوامل است که باعث بروز اگزما می شود.
در اینجا به طور مختصر می‌گویید که برای جلوگیری از اگزما چه باید بکنید.


زیاد از صابون استفاده نکنید
کارن کن دیزی رییس بخش پوست‌شناسی دانشگاه براین ماور می‌گوید: «برای جلوگیری از خشک‌شدن پوست‌تان، تنها برای شست و شوی بخش‌هایی که فکر می‌کنید لازم است از صابون استفاده کنید. از صابون‌های ملایم استفاده کنید. دکتر لیفمن می‌گوید صابون‌های گلیسیرین‌دار انتخاب خوبی است. اما از صابون‌های دافع بوی بد که سوزش‌آور است استفاده نکنید.»


از مرطوب‌کننده استفاده کنید
بهترین زمان برای استفاده زیاد از مرطوب‌کننده بلافاصله پس از خارج شدن از حمام است. آن کلن ‌اسمیت، متخصص پوست در بیمارستان ویلیام بیمونت می‌گوید: «بلافاصله پس از آن‌که با حوله خودتان را پاک کردید، در حالی که هنوز بدن‌تان مرطوب است، با گشاده‌دستی از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۵ راه‌حل طبیعی برای درمان اگزما

دکتر لیفرمن می‌گوید: «من توصیه می‌کنم بیماران صبور باشند و مرطوب‌کننده‌هایی پیدا کنند که عاری از خوشبو کننده، رنگ و مواد افزودنی باشد که می‌توانند پوست را خراش کنند.

 

در قسمت قبل از زبان چند متخص پوست، توصیه‌هایی برای جلوگیری از اگزما را خواندید. در اینجا می‌توانید ادامه توصیه‌ها را بخوانید.

 

سراغ مرطوب‌کننده‌های بدون بو بروید
دکتر لیفرمن می‌گوید: «من توصیه می‌کنم بیماران صبور باشند و مرطوب‌کننده‌هایی پیدا کنند که عاری از خوشبو کننده، رنگ و مواد افزودنی باشد که می‌توانند پوست را خراش کنند.

 

مرطوب‌کننده‌ها را دم دست بگذارید
دکتر کلن اسمیت می‌گوید: «مرطوب‌کننده‌هایی با تیوب‌های خیلی کوچک تهیه ‌کنید و آن را در کیف پول یا جیب‌تان با خود داشته باشید. در این صرت هربار که دست‌تان را می‌شورید می‌توانید دوباره از مرطوب‌کننده استفاده کنید.»

 

خارش را از لباس‌تان دور کنید
از پودر لباسشویی ملایم استفاده کنید و لباس‌تان را دو بار آب بکشید تا هیچ ردی از پودر روی لباس نماند. دکتر دیزی، توصیه می‌کند: «من از این پودرهای جدید که به شکل مایعی آبی هستند استفاده نمی‌کنم، چون متوجه شدم که آن‌ها پسماندهایی روی لباس‌ها می‌گذارند که باعث خارش می‌شود. همچنین از نرم‌کننده‌های پارچه نیز استفاده نمی‌کنم، چون مواد معطرکننده موجود در آن‌ها نیز می‌تواند باعث خارش پوست شما شود.

 

از دستان‌تان محافظت کنید
به گفته دکتر کلین اسمیت، وقتی ظرف می‌شویید یا کار خانه را انجام می‌دهید دستکش دست‌تان کنید، چون صابون و آب، مواد پاک‌کننده و حتا گرد و غبار می‌تواند به پوست‌تان آسیب بزند. او می‌گوید: «اگرچه دستکش‌های لاستیکی باعث گرما و عرق کردن دست‌تان شود. بنابراین دستکش‌هایی با استر بپوشید تا عرق را جذب کند.»

 

درمان
دکترها می‌گویند با وجود آنکه درمانی برای اگزما وجود ندارد، چیزهایی هست که می‌توانید انجام دهید و پوست‌تان را صاف و تمیز نگه دارید و از بروز اگزما جلوگیری کنید. در این‌جا به برخی از توصیه‌ها اشاره می‌کنیم.

 

حمام کمک می‌کند
دکترها معمولاً می‌گفتند که بیماران مبتلا به اگزما نباید مدام حمام کنند. دکتر لیفرمن می‌گوید حالا بسیاری اعتقاد دارند که یک یا دو بار دوش گرفتن در روز می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

درجه حرارت آب را پایین بیاورید
دکتر کلین اسمیت می‌گوید: «در آب ولرم حمام کنید، آب ولرم کمتر از آب گرم پوست را خشک می‌کند.»
(منبع: healthcare)

 

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 3 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top