skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


چه موقع به متخصص پوست و مو مراجعه کنیم؟

» این ۸ مشکل شوخی ندارند «

پوست وموها بیشتر از بقیه بخش های بدن جلوی چشم هستند؛ همین مساله باعث می شود که با ایجاد کوچک ترین تغییراتی در آنها افراد دچار نگرانی شده و به فکر چاره بیفتند.
همه افراد باید به صورت دوره ای برای بررسی وضعیت بدن خود به پزشک مراجعه کنند ولی گاهی اوقات بعضی افراد بیش از اندازه نگران وضعیت بدن خود هستند و بارها و بارها بدون دلیل خاصی به پزشک مراجعه می کنند.
البته برعکس این مساله هم وجود دارد و بعضی دیگر آن قدر دیر به پزشک مراجعه می کنند که مشکل شان پیچیده می شود.
دکتر سیمین ابراهیم زاده، متخصص پوست، مو و زیبایی شما را با شایع ترین مشکلات پوست و مو که برای برطرف کردن آنها باید حتما به پزشک مراجعه کنید، آشنا می کند.

1. » زگیل‌های سمج

زگیل از نظر ظاهری شباهت زیادی به میخچه دارد؛ با این تفاوت که معمولا در نواحی تحت فشار ایجاد نمی شود؛ البته امکان بروز آن در هر نقطه از پوست وجود دارد.
تشخیص زگیل کار چندان راحتی نیست؛ بنابراین برای اطمینان از مبتلا شدن باید حتما به متخصص پوست ومو مراجعه کرد. این مساله مهم است چون اگر فرد زگیل را با میخچه اشتباه بگیرد و خودسرانه با چسب یا محلول میخچه درمان را شروع کند، ممکن است باعث انتقال آن به دیگر نقاط بدن و ایجاد مشکلات بیشتر شود.
با این حال؛ حتی اگر فرد ضایعه را درست هم تشخیص دهد، نباید خودسرانه کاری کند چون زگیل یک بیماری ویروسی است و هرگونه دستکاری آن باعث انتشارش در سطح پوست می شود.

زگیل انواع مختلفی دارد؛ نوعی از آن که در ناحیه تناسلی به وجود می آید و به آن پاپیلومای انسانی (HPV) گفته می شود، می تواند باعث ایجاد سرطان در خانم ها شود. برای تشخیص این نوع زگیل باید معاینه های دوره ای انجام شود.
بعضی افراد تصور می کنند بهترین راه افتراق زگیل از میخچه این است که زگیل درد ندارد، در حالی که بودن یا نبودن درد برای تشخیص نهایی کافی نیست، بنابراین اگر با ضایعاتی جدید روی سطح پوست تان مواجه شدید، حتما باید برای بررسی و درمان به متخصص پوست ومو مراجعه کنید.

2. » جوشی ها بدانند!

بعد از بلوغ تغییرات هورمونی در بدن به وجود می آید که باعث چرب شدن پوست می شود. اگر تعداد جوش ها زیاد باشد باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد. همچنین برای جوش های چرکی یا جوش هایی که پس از بهبود، جوشگاه برجای می گذارند و با خارش همراه هستند هم باید درمان انجام داد.
جوش ممکن است با ریزش مو یا چاقی همراه باشد که این مساله می تواند دلیلی برای ابتلا به نشانگان تخمدان پلی کیستیک باشد.
بعضی افراد تصور می کنند که دلیل جوش های صورت مشکلات کبدی است ولی این باور از نظر علمی درست نیست و ارتباطی بین جوش صورت و مشکلات کبدی وجود ندارد. مراجعه سریع برای درمان، شست وشوی مرتب و کاهش چربی پوست می تواند از بروز جوش بیشتر جلوگیری کند.

3. » میخ در آوردی؟

پوشیدن کفش نامناسب و تنگ باعث ایجاد میخچه در انگشتان و کناره خارجی پا می شود. همچنین ممکن است به دلیل استفاده نامناسب از قیچی و کارد، میخچه روی دست ها نیز ایجاد شود.
به طور کلی، میخچه در نواحی ای ایجاد می شود که تحت فشار قرار می گیرد. پوست در ابتدا برای جبران و کاهش این فشار و درد، لایه های شاخی اش را افزایش می دهد که خود این عمل در نهایت باعث ایجاد درد و فشار بیشتر به آن ناحیه می شود.
اگر درد ناشی از میخچه زیاد و غیرقابل تحمل باشد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید. با اقدام هایی مانند اصلاح کفش و تغییر روش استفاده از وسایل می توان مانع از عود میخچه شد.

4. » قارچ های بی خاصیت

شایع ترین نوع قارچ پوستی، «تینا ورسیکالر» است که به صورت ضایعات قهوه ای کرم رنگ تا تیره، همراه با پوسته در نواحی عرق کننده گردن، روی تنه و زیربغل ها ایجاد می شود؛ حتی در مواردی به صورت لکه سفید نیز ایجاد می شود. این قارچ رنگدانه های پوست را از بین می برد و به شکل لک وپیس بروز می کند.
قارچ در افرادی که حمام آفتاب می گیرند یا بیش از حد از سولاریوم استفاده می کنند، بیشتر ظاهری شبیه به لک وپیس دارد. همین مساله می تواند تشخیص را سخت کند و اگر فرد قارچ پوستی را با تصور اینکه به لک وپیس مبتلا شده چندان جدی نگیرد، دچار مشکلات زیادی می شود. اگر قارچ روی پوست ایجاد شود، درمان آن می تواند تا چهار هفته طول بکشد که البته این مساله به میزان پیشرفت بیماری نیز بستگی دارد.
قارچ علاوه بر پوست می تواند در ناحیه ناخن دست یا پا نیز ایجاد شود و باعث تغییر رنگ ناخن ها گردد. جدا شدن کامل ناخن از بستر یا قسمتی از آن نیز از علائم ابتلا به قارچ است. اگر قارچ ناخن با تغییرات میکروبی همراه شود، ناخن مبتلا، حالت سبزرنگ و کدر به خود می گیرد.
التهاب، قرمزی، تورم و درد در پوست اطراف ناخن نیز یکی دیگر از نشانه های ابتلا به قارچ ناخن است. برای از بین بردن قارچ در هر قسمت از بدن باید درمان های ضدقارچی انجام شوند که معمولا طولانی مدت هستند.

5. » وقتی پوست میخارد

حساسیت پوستی یا اگزما را بسیاری از افراد با درجه های متفاوت در طول زندگی تجربه می کنند. اگزما می تواند به صورت ضایعات خارش دار، قرمزرنگ، همراه با ریزش پوست در نواحی مختلف بدن، از سر و صورت گرفته تا پوست پاها ایجاد شود؛ یا در اثر تماس با مواد حساسیت زا به وجود بیاید که مهم ترین نوع آن اگزمای دست است و به دلیل تماس با مواد شوینده، بنزین و مواد شیمیایی ایجاد می شود.
بعضی اگزماها سرشتی یا خشک هستند. این نوع اگزما در افرادی که پوست خشکی دارند ایجاد می شود و گاهی همراه با ضایعات قرمز خارش دار است. اگزماي چرب در افرادی که دارای پوستی چرب هستند به وجود می آید و با شوره سر چرب و خارش همراها ست. در ضمن ممکنا ست در نواحی چرب پوست صورت مثل بینی، بین دو ابرو و چانه نیز ایجاد شود.
احتمال ایجاد آن در نواحی دیگری مانند زیربغل ها و کشاله ران نیز وجود دارد که ممکن است با خارش و قرمزی همراه باشد. قارچ پوستیا ز نظر بسیاری از علائم به اگزما شباهت دارد و تشخیص قطعی آن تنها توسط پزشک امکان پذیر است. اگر فرد قارچ را با اگزما اشتباه بگیرد و برای درمان از پماد کورتون دار استفاده کند، قارچ در سطح پوست گسترش پیدا می کند و درمان سخت تر می شود.

6. » مواظب کچلی باشید

ریزش مو یکی دیگر از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد، به خصوص آقایان به آن دچار می شوند. یک راه ساده برای تشخیص ریزش مو وجود دارد؛ اگر دسته ای از مو را بین دو انگشت بگیرید و بکشید، چنانچه دو یا تعداد بیشتری از موها کنده شوند، ریزش مو فعال است و باید برای بررسی به پزشک مراجعه کنید.
ریزش ۷۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است؛ البته به شرطی که علاوه بر ریزش، رویش دوباره نیز وجود داشته باشد.
دلایل زیادی برای ریزش موها وجود دارد که می توان به عوامل تغذیه ای، هورمونی و ژنتیک اشاره کرد. امروز بسیاری از افراد برای کاهش وزن، خودسرانه رژیم های غذایی نادرست و غیراصولی می گیرند که می تواند باعث کم خونی و نرسیدن موادغذایی به مو شود.
درضمن انجام چنین کاری فرد را با فقر آهن مواجه  می کند.گاهی اوقات مشکلات هورمونی در خانم ها علاوه بر ریزش مو با جوش صورت و چاقی همراه است که می تواند نشانه ای از ابتلا به نشانگان تخمدان پلی کیستیک باشد.
معمولا تا زمانی که این نشانگان کنترل نشود، ریزش مو هم ادامه پیدا می کند. ژنتیک و ارث یکی دیگر از دلایل ریزش مو است که با درمان مناسب می توان شدت آن را کاهش داد و در مواردی هم می توان با درمان های مناسب رویش مو را تا حدودی فعال کرد.

7. » برف سفید کف سر

شوره سر یکی از دردسرهایی است که به وجهه اجتماعی افراد لطمه می زند. اگر پوسته کف سر یا شوره همراه با خارش و التهاب باشد، نشانه ای از ابتلا به اگزمای سبورنیک است؛ البته پسوریازیس کف سر نیز می تواند چنین علائمی داشته باشد که تشخیص نهایی تنها توسط پزشک متخصص پوست ومو امکان پذیر است.
استفاده از شامپوهای نامناسب می تواند باعث ایجاد شوره سر شود که این نوع شوره سر به دلیل اگزمای تماسی به وجود می آید؛ حتی در موارد نادر ابتلا به بیماری قارچی کف سر هم می تواند با شوره سر همراه باشد.

8. » خال‌های مشکوک

تجمع رنگدانه های پوست در یک ناحیه  از پوست باعث ایجاد خال می شود. تعداد خال ها در افراد مختلف متفاوت است و می تواند به ژنتیک افراد مربوط باشد.
تعداد خال ها ممکن است در اثر بارداری، بلوغ و … افزایش پیدا کند. اگر زمینه فامیلی وجود داشته باشد و فرد بیش از حد حمام آفتاب بگیرد یا از سولاریوم استفاده کند، احتمال افزایش خال بیشتر می شود.
اگر خالی رشد ناگهانی، رشد غیرقرینه و نامتقارن داشته باشد، باید برای بررسی آن به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرد.
حاشیه دار شدن خال و از بین رفتن حالت گردی آن یکی دیگر از نشانه هایی است که باید جدی گرفته شود. تغییر رنگ خال اگر به صورت یکنواخت نباشد نیز نشانه خوبی نیست.
ایجاد برجستگی روی خال، خونریزی، ایجاد زخم یا درد هم موارد دیگری هستند که باید جدی گرفته شوند. اگر خال در صورت آقایان در ناحیه ای قرار گرفته باشد که در زمان اصلاح ریش صورت خراشیده شود، باید آن را برداشت.
خال های مادرزادی که بیش از شش سانتی متر قطر دارند باید حتما زیرنظر پزشک باشند و بنابر تشخیص پزشک متخصص در مواردی برداشته شوند.
اگر متخصص پوست و مو تشخیص داد که خال باید برداشته شود فرد باید با انجام این کار موافقت کند. این باور عمومی نادرست است که برداشتن خال باعث ایجاد تغییرات سرطانی می شود، برداشتن کامل خال حتی در مواردی که سرطان مطرح باشد، می‌تواند در بیش از ۹۹ درصد موارد باعث بهبود و درمان قطعی فرد شود.

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 3 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top