skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


سرطان سینه, نشانه ها و درمان آن

 

سرطان سینه ناشی از تومور و غده ی بدخیمی است که در این بخش از بدن ایجاد شده و سپس در همان نقطه یا حتی در نقاط دیگر بدن منتشر شده و علائم خود را نشان می دهد.

سرطان سینه دلایل بسیاری دارد اما ازمهم ترين عواملي که باعث ايجاد سرطان سينه مي شود، هورمون هاي جنسي است. نتايج مطالعات نشان مي دهد که افزايش هورمون استروژن در بدن در بروز سرطان سينه نقش دارد.

هر قدر سنين باروري يک خانم طولاني تر باشد، احتمال ابتلا به سرطان سينه هم بالاتر مي رود بنابراين کساني که در سنين پايين پريود و در سنين بالا يائسه مي شوند بيش از ديگران در خطر ابتلا به سرطان سينه قرار دارند. طبق آمار بیشترین دلیل ابتلا به سرطان سینه تاخیر در ازدواج وشیردهی است.

هورمون تراپی یا اقف نيز يکي از عوامل بروز سرطان سينه است. هورمون تراپي جايگزين است که طي آن خانم يائسه هورمون جايگزين دريافت مي کند.

در اين روش خانم يائسه در ازاي قطع ترشح هورمون هاي زنانه، هورمون جايگزين دريافت مي کند.

نتايج مطالعات نشان میدهد که  که HRT باعث افزايش احتمال ابتلا به سرطان سينه مي شود و بايد مشکلات ناشي از يائسگي را با روش هاي غير از اين روش درمان کرد.

به ويژه در خانم هايي که در سنين ۴۰ تا ۵۰   سالگي يائسه مي شوند.يکي ديگر از عوامل موثر در بروز اين سرطان، چاقي است که در خانم هاي يائسه اين خطر چند برابر مي شود.

توصيه اکيد ما به اين دسته از خانم ها تغيير روش زندگي و انجام فعاليت هاي ورزشي است.

درکل 4 نوع سرطان سینه ی شناخته شده وجود دارد. سرطان مجرایی، سرطان لوبولی، سرطان التهابی سینه و سرطان پاژه نوک سینه انواع سرطان هستند که در هر کدام علت وقوع بیماری، وعلائم آن با هم فرق می کند.

گاهی سرطان سینه از ماندن شیر مادر در مجراهای شیردهی و سپس سفت و متورم شدن آن ها و دست به دست هم دادن دیگر عوامل ایجاد می شود. دربرخی مواقع سلول های سرطانی در مجرای سینه منتشر شده و تومور سرطانی را ایجاد می کنند. سرطان سینه به هر دلیلی که ایجاد بشود قطعا شواهدی برای تشخیص در بدن بیمار از خود به جای می گذارد.

 
 
توده-سفت-در-سینه

توده سفت در سینه

 

علائم سرطان سینه

 

تغییر اندازه ی سینه و بزرگ شدن یکی از سینه ها

ترشح یک مایع غیرعادی توسط یکی از سینه ها

تغییر شکل و اندازه ی نوک سینه

سفت شدن یا هر نوع تغییر بافت سینه

ایجاد تغییراتی در پوست سینه به صورت چروکیدگی یا جوش یا فرورفتگی

آیا درد سینه نشان سرطان است؟

این سوالی است که برای بسیاری از کسانی که شاید به هر دلیلی درد را در سینه ی خود حس کرده باشند و از طرفی از این سرطان مهلک وحشت دارند بپرسند. باید بگوییم تا درصد بالایی خیر.

اصولا سرطان سینه در مراحل ابتدای بیمار را دچار درد نمی کند و تنها نشانه های آن تغییرات ظاهری سینه می باشد. به هیمن علت است که توصیه می شود به طور مرتب در برنامه ی چکاپ خود ماموگرافی را بگنجانید چرا که اگر مبتلا به این بیماری شده باشید با برسی سینه تان متوجه می شوید.

 

آنچه در ابتلا به سرطان سینه موثر است

 

هورمون درمانی: برای سلامت استخوان ها و پیشگیری از سرطان روده از هورمون درمانی استفاده می شود. باید بدانید که یکی از عوارض این نوع درمان ایجاد سرطان سینه و مشکلات قلبی می شود

بارداری و شیردهی: اگر تا قبل از سی سالگی باردار شدید و شیردهی به بچه را تجربه کردید امکان سرطان سینه در شما به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. بارداری و شیردهی قبل از سی سالگی تعداد دفعات قاعدگی را کم کرده و هورمون استروژن که یکی از دلایل بروز سرطان سینه است را کاهش می دهد.

رژیم غذایی: خوردن انواع کلم ها به علت داشتن مقادیر قابل توجهی سولفور سرطان را ا شما دور می کند همچنین سویا به علت داشتن ایزوفلاون جنیستین شما را از سرطان سینه مصون نگه می دارد. به علاوه انواع میوه ها، ادویه جات، توت ها، دانه ها و غلات، ماهی ها، چای و قهوه بدون کافئین مواد غذایی ضد سرطان می باشند.

کاهش وزن: می دانید که چاقی یکی از دلایل ابتلا به سرطان سینه است پس کاهش وزن خطر این سرطان را در شما کاهش می دهد.

ورزش: 3 تا  5 ساعت ورزش در هفته شانس ابتلا به این بیماری را در شما کاهش می دهد.

نوشیدن الکل: اگر مصرف الکل دارید باید بدانید که الکل هورمون های زنانه را تغییر می دهد و باعث ایجاد سرطان سینه می شود.

می دانید که سرطان سینه ابتدا ظاهر و بافت سینه تان را تغییر می دهد پس شما خود با معاینه ی فردی می توایند چک کنید که آیا مشکلی در سینه ی خود دارید یا خیر. برای اینکه معاینه را انجام دهید درصورتی که هنوز یائسه نشده اید چند روز بعد از اتمام قاعدگی خود این کار را انجام دهید چرا که در این زمان میزان هورمون های زنانه ثابت شده و سینه کمتر دچار تغییرات و تنش می شود.

درصورتی که یائسه هستید نیز باید هر ماه در یک تاریخ معین سینه ی خود را معاینه کنید تا تغییراتی که به وجود آمده را بشناسید.

برای معاینه ی سینه هایتان لازم است اندازه ی هرکدام از سینه ها، شکل بافت آن ها، شکل و وضعیت پوست سینه ها و وضعیت نوک سینه و همچینن وضعین غدد لنفاوی زیر بغل را چک کنید.

باید اندازه ی سینه هایتان و فاصله ی هر کدام از آن ها را چک بکیند چرا که سرطان سینه می تواند اندازه ی سینه هایتان را تغییر دهد. باید پوست سینه را چک بکنید. برای اینکار لازم است ابتدا سینه ی چپ را با حرکات دورانی ماساژ بدهید. سپس کمی صبر کنید ببینید که آیا پوست سینه به شکل سابق خود بازمیگردد یا خیر؟

نوک سینتان را چک کنید. نوک سینتان را بکشید و ببینید آیا به جای سابق خود باز می گردد یا خیر. همچنین کمی نوک سینتان را ماساژ دهید ببیند آیا مایعی از آن خارج می شود یا خیر و همچنین چک کنید که این پوست سینه وضعیت نرمال داشته باشد.

زیر بغل خود را چک کنید. زیربغلتان را کمی ماساژ دهید ببینید آیا چیزی زیر دستتان حس می کنید یا خیر همچنین تغیرات پوست زیربغل خود را چک کنید.

مهمترین نکته در درمان سرطان سینه ,  تشخیص زودرس است .

 

درمان سرطان سینه

 

برای درمان این سرطان ممکن است از یکی از راه های پرتودرمانی، دارو درمانی و یا جراحی استفاده کرد. در روش جراحی سینه ی دچار تومور برداشته می شود. برداشتن سینه برای زنانی که احتمال بالا برای ابتلا به سرطان سینه دارند هم جهت پیشگیری استفاده می شود اگر به یاد داشته باشید آنجینا جولی بازیگر هالیوود نیز همین جراحی را برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه انجام داد. و پس از آن عمل بازسازی سینه انجام می گردد.

برخی مطالعات جدید نشان می دهد بعضی داروهای ارزان قیمت که برای تقویت استخوان در بیمارانی که به پوکی استخوان مبتلا هستند استفاده می شود می تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان سینه موثر باشد.

 

مرگ ناشی از سرطان سینه

 

طبق آخرین آمار در کشور ما سرطان سینه بعد از سرطان دستگاه گوارش دومین عامل مرگ و میر در بین زنان است. متاسفانه به علت عدم چکاپ های دوره ای و غافل ماندن از شروع سرطان بسیاری از زنان در مراحل سوم یا چهارم سرطان به پزشک مراجعه می کنند و دیگر راهی برای درمان ندارند.

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 6 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top