skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


جایگزین های عصب کشی چیست ؟ _ دکتر علی مرسلی ، متخصص درمان ریشه

 

 

جایگزین های عصب کشی چیست ؟

 

 

 

 

عصب کشی در نظر اغلب مراجعین کاری وحشتناک است . به نظر بیشتر آنها ، مخصوصا کسانی که تا به حال عصب کشی برایشان انجام نشده است – این درمان ، دردناک و ترسناک بوده و همیشه این سوال را از دندانپزشکان می پرسند که آیا می شود دندانشان را عصب کشی نکنند یا بدون عصب کشی آن را پر کنند . در مواقعی که دندان ظاهرا درد ندارد و به تشخیص دندانپزشک قرار است عصب کشی انجام شود این سوال بیشتر تکرار می شود .

 

در حالی که مراجعان باید بدانند که درمان ریشه به هیچ وجهدرمان وحشتناک و دردناکی که بین عامه مردم توصیف شده است نیست.درمان ریشه تحت بی حسی موضعی انجام می شود و قاعدتا حین درمان نباید دردی احساس شود . تکنولوژی ها و تکنیک های جدید هم امروزه به افزایش سرعت و کیفیت درمان های اندودونتیک ( عصب کشی ) کمک بسیار شایانی کرده است .

 

این نکته ها را به خاطر بسپارید:

 

  • عصب کشی درمانی تقریبا صفر و یک است . یعنی یک دندان یا نیاز به عصب کشی دارد یا اصلا ندارد . یا پالپ و کانال های دندانی با عفونت به دنبال پوسیدگی یا ضربه درگیر شده اند یا این اتفاق روی نداده است بنابراین عصب کشی قسمتی از دندان در دندان های بالغ افراد معنایی ندارد !

 

 

  • موارد نادری وجود دارد که دندانپزشک در مورد عصب کشی دندان مردد است ، مثلا پوسیدگی خیلی نزدیک به پالپ عصب است و پرکردگی در نزدیک عصب به اصطلاح روی عصب قرار می گیرد . در این موارد هم کارهایی که دندانپزشک انجام داده است ، از عصب کشی دندان پیشگیری شده است . این دندان ها ممکن است به همین درمان جواب بدهند بعد ها در آینده نیاز به عصب کشی پیدا کنند .

 

  • اگرعصب کشی برای دندانی که نیازمند درمان ریشه است انجام ندهید ، غیر از کشیدن دندان ، جایگزین دیگر عدم درمان است . درمان نکردن البته انتخاب خیلی خوبی نیست وقتی که بدانیم دندانی که نیاز به عصب کشی پیدا می کند ، حتی اگر دردی نداشته باشد ، با عفونت میکروار گانیسم ها درگیر شده و این عفونت می تواند در استخوان فک ما اثرات خود را ظاهر کرده و آبسه ، درد و حتی تورم ایجاد کندو حتی با گسترش به فضاهای صورت و گردن خطرناک ظاهر شده و حیات ما را هم تهدید کند !

 

  • مراجعین دندانپزشکی حق دارند در مورد درمان های دندانپزشکی و جایگزین های درمانی که دندانپزشکان برایشان در نظر گرفته ، سوالات خود را بپرسند و ابهاماتشان را برطرف کنند . در مورد درمان ریشه ( عصب کشی ) دندان اما تقریبا جایگزینی با دانش امروز وجود ندارد . بهتر است مراجعین با واقع بینی اطلاعات کافی را در مورد درمان ریشه کسب کنند تا واقعا متوجه شوند که عصب کشی ترسناک نیست و نکته وحشتناکی که باعث شود از زیر آن در برویم وجود ندارد !

 

دکتر علی مرسلی ، متخصص درمان ریشه

مجله پیام سلامتی

سال هفتم

شماره 63

 

 

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 3 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top