skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


خطر سونوگرافی های سه و چهار بعدی در کمین جنین

 

 

خطر سونوگرافی های سه و چهار بعدی در کمین جنین

 

 

دستگاههای سونوگرافی سه و چهار بعدی علاوه بر ایجاد تصاویر سه بعدی خطراتی برای جنین را ایجاد می کند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، استاد بخش رادیولوژی این دانشگاه گفت : دستگاه های سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی برای گرفتن تصویر مناسب حداکثر انر ژی " آلتراسونو " را به داخل بدن می فرستند و چنانچه " prob " این دستگاه به میزان کافی بر روی شکم مادر باردار نگه داشته شود همانند میکروویو عمل کرده و از نظر تئوری حتی می تواند مایع آمنیوتیک

( کیسه آب اطراف جنین ) را به جوش بیاورد و بافت های بدن وی را دچار آسیب کند .

دکتر محمد مهدی آراسته افزود : بر اساس موارد گزارش شده جنین هایی که به هر دلیلی بعد از انجام سونوگرافی های سه یا چهاربعدی رنگی ، سقط شده اند در زیر پوست شان حباب های هوا مشاهده شده و تاول های پوستی داشته اند .

در مطالعات مختلف ثابت شده به دلیل انرژی بسیار بالا امکان بروز آسیب جدی به حلزون شنوایی جنین نیز وجود دارد.

در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی نسبت به خطرات جدی این نوع سونوگرافی ها ، مادران اغلب برای تعیین جنسیت جنین یا تهیه عکس سه بعدی جهت استفاده در آلبوم وی ، اقدام به انجام این نوع سونو گرافی ها می کنند که هیچ گونه کاربرد علمی ندارد .

دکتر آرسته ضرورت استفاده از این نوع سونوگرافی ها را در موارد بسیار محدود مانند تشخیص لب شکری یا بیماری های استخوانی جنین ذکر کرد و گفت : در همه موارد در مرحله اول سونوگرافی معمولی انجام می شود و تنها به تشخیص پزشک متخصص سونوگرافی سه یا چهار بعدی تجویز می گردد .

به دلیل آموزش های ارائه شده در اروپا و آمریکا مادران باردار حاضر به انجام سونوگرافی های حتی معمولی هم نیستند.

در کشورانگلستان حداکثر یک بار و برای تعیین تاریخ زایمان سونوگرافی انجام می شود و در کشوری مثل آمریکا حتی این یک بار هم ازطرف مادران تقاضا نمی شود . این در حالیست که در ایران در طول دوران بارداری چندن مورد سونوگرافی انجام می شود که اغلب به اصرار بیمار و برای تعیین جنسیت جنین می باشد و هیچ ضرورتی برای انجام آنها وجود ندارد.

دکتر آرسته با تاکید بر لزوم آگاه سازی مادران بر تبعات جبران ناپذیر سونوگرافی های یر ضروری بیان داشت: باید فرهنگ سازی های لازم در این زمینه صورت گیرد و مادران آگاهی یابند که در استفاده از این وسیله برای تعیین جنسیت جنین در مواردی اشتباه صورت می گیرد و براساس آن سلامت جنین به طور جدی به خطر می افتد .

وی با اشاره به این که حدود 10 سال است که سونو گرافی های سه و چهار بعدی به ایران آمده گفت : این وسیله در مراحل اولیه بررسی علمی قرار دارد که کاربرد علمی آن در بسیاری موارد ثابت نشده و ممکن است اثرات مخرب آن در سال های آینده مشخص شود ، بنابراین باید از استفاده از آن بدون نظر متخصص خودداری کرد .

در بین عامه مردم سونوگرافی بدون ضرر به نظر میرسد در صورتی که انجام سونوگرافی ها می تواند عواقب ناخوشایندی در برداشته باشد.

به مادران باردار توصیه می شود با مراجعه به پزشک متخصص اصراری بر انجام انواع سونوگرافی ها نداشته باشند زیرا در صورتی که از نظر طبی توسط متخصصین مربوطه ضروری تشخیص داده شود ، تجویز خواهد شد .

 

مجله پیام سلامتی

سال هفتم

شماره 63

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 3 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top